luni, 19 mai 2014

Articol - De ce îl iubim pe Gackt?

Acest articol a fost creat pentru a ne face să ne dăm seama de ce îl iubim pe Gackt, deși nu știu câți dintre noi chiar pot spune clar de ce...am contactat persoana care l-a scris, și i-am cerut permisiunea de a-i traduce articolul în română.

De ce îl iubesc fanii pe Gackt?

                Pentru cei care nu știu cine este Gackt, nu e chiar dificil de explicat. Este un cântăreț japonez. Unul care face parte din industria muzicii de aproape 20 de ani de acum. Dacă îl știți, nu e nevoie să vă spun eu mai multe despre el. Dacă nu, tolerați-mă. Vă voi spune de ce îl apreciază fanii. Totuși, la sfârșitul articolului vor fi câteva melodii care vă vor aștepta și voi veți fi cei care vor decide dacă vă plac sau nu.
                Aveam cam 16 ani când l-am descoperit pe Gackt, și, prin muzica lui, am pășit către o mică parte din cultura japoneză. Spun ”mică” pentru că interesul meu a dispărut în timp. Dar ajungem mai târziu acolo. Pe atunci, îmi plăcea să scriu despre orice și tot. Am început să folosesc internetul mai mult și am ajuns să vorbesc cu persoane ce aparțineau de culturi diferite. Nu am să uit niciodată acele timpuri. Un lucru a dus la altul, ca să spun așa, și iubirea mea pentru ce e nou mi-a condus privirea spre Țara Soarelui Răsare. Am descoperit, printre alții, X Japan și Malice Mizer. Gackt era vocalistul trupei cele din urmă. Am fost absorbită, pur și simplu. Nu îmi amintesc care a fost prima melodie ascultată, dar muzica lui Gackt a rămas mult timp în playlist-ul meu după asta.
                Așadar, de ce ”îl iubim”? Iubirea, în acest caz, este egală cu admirația...așa o văd eu. Cred că ”iubirea” are un alt înțeles pentru fiecare fan. Nu îi știm numele real, nu știm exact când s-a născut (1973 este anul care apare de cele mai multe ori) și mare parte din viața lui personală este învăluită în mister. Ceea ce este perfect pentru noi. Treci peste asta și rămâi cu artistul. Era atât de diferit de tot ce știam eu până atunci. Nu puteam înțelege nimic, dar iubeam muzica lui, îmi atinsese sufletul. Mai mult, eram mult mai impresionată de faptul că chiar putea cânta live. Și vocea sa părea mai frumoasă. Mai târziu, am căutat traduceri și recunosc, am fost impresionată de ce am găsit. Versurile erau tot atât de frumoase pe cât era linia melodică.
                Nu este chiar o surpriză pentru mine că mulți oameni nu ne înțeleg gustul nostru în muzică. Pur și simplu, nu este promovată în Europa sau SUA. Nu destul cât să ai acces ușor la ea. Desigur, acum avem acces la internet, așa că nu este deloc dificil să urmărești activitatea unui artist. Dar totuși...la 19 ani, am avut un examen foarte important și a trebuit să vorbesc despre muzica care îmi plăcea și influența sa asupra mea. Era subiectul perfect pentru mine. Am votbit despre diverse trupe sau artiști solo din diferite culturi. Printre ele, muzica japoneză (cu gândul la Gackt). Și am văzut schimbarea în comportamentul profesoarei. Era ca și cum nu înțelegea de ce aș asculta așa ceva. Din ceea ce am citit pe internet, multe persoane judecă repede cântăreții japonezi pentru că stilul lor este destul de diferit de ceea ce suntem noi obișnuiți să vedem. Ceea ce ar trebui să ținem minte este că nici o cultură nu este mai bună ca alta. Sunt pur și simplu diferiți, cu puncte bune și rele.
                Revenind la Gackt, iubesc spectacolele lui. Vă spun de la început, nu sunt pentru cei inocenți. Nu poate dansa...deloc. Dar încă e extrem de sexy, energic și pasional, oferind mulțimii ceea ce vrea să vadă și să audă. Este atât de pasional că e ceva nebunesc. Nu mă credeți? A leșinat de mai multe ori sau a fost nevoie să fie dus la spital din cauză că a lucrat din greu. Este obraznic și amuzant. Îmi amintesc că am văzut interviuri cu el din 2000. Gackt încerca să fie misterios și încrezător – trecând peste limita de aroganță – când, cel puțin mie, îmi părea destul de jenat. În special când încerca să zâmbească. Și ce zâmbet minunat are.
                Fanii știu că Gackt nu își expune viața personală. Pentru cei care vor să-l știe mai bine, puteți citi autobiografia sa, ”Jihaku” (Confesiune), care este valabilă și în engleză (și în română). Veți afla despre copilăria sa, ce îi place și ce nu, dureri și bucuri, divorțul său și familia sa, cum vedea el viața pe atunci. În mare parte, veți arunca o privire la bărbatul de dincolo de make-up, lentile de contact și aroganță. Și posibil să fiți surprinși de ceea ce veți afla.
                În cele din urmă, pentru a încheia, DE CE îl iubim? Este talentat, încrezător, chipeș, sexy, un prieten minunat pentru cei care ajung să-l cunosc, amuzant, complex. Pentru că, și probabil cel mai important motiv, ne-a sedus cu vocea lui, cu toate emoțiile pe care le pune întotdeauna în melodiile sale și, prin ele, în inimile noastre. Cum am spus și la început, a fost o perioadă de timp când interesul meu în munca sa a dispărut ușor. Dar muzica sa m-a atras înapoi. Nu contează câți ani trec, încă mă fascinează. În timp ce nu ascult melodiile sale așa cum obiștnuiam, încă le iubesc și am același respect pentru cel care le cântă pentru noi.

*
                Desigur, fiecare fan are motivele sale. Am postat în acest grup și am întrebat ”de ce îl iubiți pe Gackt?”. Din inimă, le mulțumesc celor care au răspuns. Aici sunt câteva cuvinte din răspunsurile lor:

”Wow. Ochi albaștrii frumoși și păr blond. Arată fantastic.” Mai târziu, m-am dus acasă la verișoara mea și am căutat pe internet. Pe Youtube și am ascultat ”Vanilla”. Am fost impresionată.

Thi Anh Mai Le: La început nu eram fan...pentru că ceea ce vedeam era puțin...neobișnuit, dar era chiar faimos pe atunci în cultura Otaku din Germania. Așa că am început să-i ascult melodiile. Primele au fost: ”Mizerable” și ”Mindforest” -...- Am început să caut mai multe videoclipuri drăguțe cu Gackt...și...erau multe pe Youtube! OMG, pe atunci...era atât de inocent...și drăguț și în acelați timp grozav...adică...încerca să fie șmecher...dar uneori nu se putea abține să nu râdă sau să zâmbească...are un zâmbet ucigător!!! Iuuuuubesc micul Gackt-sama inocent și fermecător. Dar îl iubesc și acum! Muncește atât de mult! Cântat, interpretat și sprijin și așa mai departe! Sunt un mare fan dar nu îi pot urmări toți pași pentru că sunt atât de multe proiecte....și  încă mă surprinde!

Când eram în gimnaziu, i-am auzit doar muzica. Nu știam cum arată. Dar îi iubeam vocea enorm de mult. Mi-a luat un an să aflu cine cânta melodia care îmi plăcea. Și, desigur, odată ce am văzut cum arată, mi-a plăcut ce am văzut. Așadar, m-am îndrăgostit mai întâi de vocea lui, i-am iubit melodiile înainte de a afla care era numele lui sau cum arăta. -...- Gackt m-a făcut să plâng, să râd peste ani cu muzica lui, și acele videoclipuri amuzante pe care le-a făcut. Este o persoană uimitoare, și are tot respectul meu, și iubirea mea. Sunt fanul lui acum, și întotdeauna voi fi fanul lui. -...- Iubirea mea pentru el a început doar cu o melodie, doar cu vocea lui acum câțiva ani. Chiar nu mă pot gândi cum să-mi exprim sentimentele prin cuvinte, dar presupun că știți cu toții cum mă simt, din moment ce majoritatea simt același lucru, dar cine știe.

Sunt un perfecționist și Gackt (atât în Malice Mizer cât și în cariera solo) are un uimitor simț al perfecțiunii. Atunci am început să-l ascult și brusc m-am îndrăgostit.

Ursu Ana Maria: Sincer, nici măcar nu am observat când am devenit fan...a început prin a căuta o melodie oarecare, și când am auzit o melodie de a lui (Last Song), am început să plâng pentru că vocea sa m-a calmat și m-a făcut să mă simt bine. Atunci am vrut să știu mai multe...m-am îndrăgostit de el și de Japonia... Înseamnă mult pentru mine...viața mea e mai bună din cauza lui. Au trecut 7 ani de când sunt fan... și nici măcar nu am observat când a trecut timpul..dacă vreau să mă opresc din a-i asculta melodiile...nu pot.

Pentru că melodii GROZAVE; versurile sunt profunde și tandre...multe sentimente.....Gackt este o persoană ce îți oferă inspirație...doar ascultă ceea ce spune și vei înțelege asta. Pentru că e grozav. Poate face orice...și să aleg o singură melodie...nu e posibil, pentru că toate sunt atât de grozave...Prima melodie pe care am ascultat-o a fost ”Redemption”, și atunci am căutat alte melodii, pentru că m-am gândit că era grozav...m-am îndrăgostit de el și de muzica lui.

Am devenit fan în 2009, când unul dintre idolii mei, Michael Jackson, a murit. În noaptea aceea eram pe Youtube și am văzut că unul dintre prietenele mele de pe Youtube avea câteva videoclipuri cu el pe pagina ei și am început să le ascult și am descoperit că vocea lui era foarte liniștitoare. Nu am devenit un fan propriu zis până pe 14 iulie 2009 când bunica mea a murite de ziua mea; asta m-a făcut să-l ascult mai mult și am devenit fanul lui de atunci.

Am devenit fanul lui când eram în liceu, în timp ce exploram muzica japoneză și fratele meu a descărcat discografia unor artiști japonezi și unul dintre ei era Gackt. Prima melodie pe care am ascultat-o a fost ”Kimi Ga Matteiru Kara”. Și am fost ”Ce voce frumoasă”. La început, habar nu aveam cum arată Gackt, așa că atunci când am căutat poze, eram ”WOW! Ce bărbat frumos.” Și am continuat să-l ascult (chiar și din perioada Malice Mizer ^_^v) și pentru fiecare melodie am continuat să caut o traducere în engleză și chiar iubeam acele semnificații, atât de profunde și este ceva cu modul în care le creează pentru că este pasiunea pe care și eu o caut, plus că emoțiile muzicii lui îți încălzesc inima...și, din cauza asta, de fiecare dată când desenez, întotdeauna ascult melodiile lui pentru că Gackt este o persoană ce îți oferă inspirație.

Anul era 2006. Vara de dinainte de a-mi începe primul an de liceu. Eram acasă la prietena mea și ne distram în camera ei, vorbind despre ceea ce vorbesc adolescenții. Apoi prietena mea se întoarce la mine și în spune ”Hey, am ceva ce vreau să asculți”...și i-am spus desigur, de ce nu. S-a dus la calculatorul ei și brusc această voce masculină frumoasă mi-a umplut urechile. Melodia era ”Secret Garden” și clar nu era în engleză, dar nu îmi păsa de acest lucru. Era ca și cum nu aveam nevoie de traducere ca să înțeleg versurile. Am văzut lumea pe care melodia o desenase în mintea mea. Și era frumoasă. Ca și cum fiecare notă muzicală era un alt drum din pădure pe care nu te-ai fi supărat să te pierzi -...- Am devenit fanul lui pentru că prin vocea lui, muzica lui, pot scăpa din această lume și să merg în propria mea ”grădină secretă”.

*

                Nu pot alege o melodie preferată, dar îmi plac ”Last Song”, ”Saikai Story” și ”Lost Angels” (doar să numesc câteva). Care sunt motivele tale?

Din păcate, nu am reușit să traduc tot...mai sunt câteva păreri...dar, până ajung eu să editez postarea, Postarea a fost editată și este completă. De asemenea, puteți oricând să vizitați link-ul oficial (http://elitere.ro/why-fans-love-gackt/) și să lăsați eventual și un comentariu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!